FAQ

Hoe werkt de website?

 

De reizen

Op onze website vindt u een groot aantal voorbeeldreizen, bouwstenen, hotels en excursies. Deze zijn samengesteld op basis van onze jarenlange ervaring in Zuidoost-Azië. Het zijn dan ook een  mooiste reizen voor ieder type reiziger, hotels met karakter, handige bouwstenen en de leukste excursies! Door middel van de knop ‘opslaan’  kunt u de reizen die u het meest aanspreken bewaren, om ze daarna via de knop ‘maatwerk’ in de bovenbalk bij ons aan te vragen. Wij maken dan graag een vrijblijvend en passend voorstel van de door u gekozen onderdelen.

Maar bovenal geldt: laat ons weten hoe uw droomreis eruit ziet!  Zoveel mensen, zoveel wensen. De voorbeeldreizen zijn dusdanig samengesteld dat er voor ieder type reiziger wel iets bij zit. Maar als onze ervaringen ons 1 ding hebben geleerd, dan is het wel dat geen reiziger hetzelfde is. Daarom geloven we in individuele maatwerkreizen: perfect afgestemd op uw wensen.

Dus laat u inspireren door onze website en bel of e-mail ons! We nemen graag de tijd om uw wensen & plannen door te nemen en zo stellen we samen met u de perfecte reis op. Van deze droomreis  krijgt u een tot in de puntjes verzorgde offerte per e-mail toegestuurd. Wilt u daarna nog iets wijzigen? Geen probleem, we horen het graag en passen de reis aan tot deze 100% naar wens is.

 

Hoe zit het met corona op dit moment?

Kijk hiervoor op onze speciale pagina.

 

De hotels

Op de hotelpagina’s in de website vindt u een greep uit het hotelaanbod van de gekozen bestemming. Dit zijn hotels in allerlei klassen, van voordelig tot luxe en van  kleinschalige boutique hotels tot grote 5-sterren resorts. Het zijn hotels, resorts en lodges waar we uitstekende ervaringen mee hebben. Staat het hotel van uw keuze er niet bij of zoekt u een bepaald kamertype, laat het ons dan weten. We kunnen vrijwel ieder hotel en kamertype aanbieden en natuurlijk altijd tegen een scherpe prijs.

Door onze website heen zult u bij rondreizen en bouwstenen vaak de keuze hebben tussen standaard en luxe hotels. Daarmee heeft u vast een voorselectie in de aan te raden hotels. Het niveau van het hotel en de beoordeling daarvan is gerelateerd aan het land van bestemming. Zo is een luxe hotel in West-Maleisië, op Bali en vooral op de Malediven vaak veel luxer dan een luxe hotel in jungle van Borneo of op het platteland van Cambodja. Twijfelt u of een hotel bij u past, informeer dan altijd naar de mogelijkheden.

 

Tickets

Original Asia werkt samen met alle gerenommeerde luchtvaartmaatschappijen die naar onze bestemmingen vliegen. Ons ervaren team is daarom in staat u altijd de beste prijzen te bieden!

De wereld van airlines en vliegtickets is altijd in beweging. Er is een grote concurrentie tussen de verschillende airlines die allemaal pogen u de beste aanbieding te doen. Hierdoor wijzigen ticketprijzen vrijwel ieder moment. Wij hebben er daarom voor gekozen u op onze website de gangbare airlines en hun vanaf-prijzen te tonen. Hiermee heeft u vast een beeld van de mogelijkheden en kosten. Bij iedere afzonderlijke reisaanvraag zoeken wij als eerste voor u de vlucht die op dat moment de beste combinatie van prijs, kwaliteit, reistijd biedt. Heeft u voorkeur voor een bepaalde vliegmaatschappij of heeft u aanvullende wensen? Laat het ons weten en we nemen dit meteen mee in uw reisvoorstel.

 

Boeken

Hoe kan ik boeken?

Is uw reisvoorstel helemaal naar wens? Of heeft u een reis op de website gezien, die precies aan uw wensen voldoet? Dan kunt u ons bellen of e-mailen om de reis definitief in orde te maken. Om dit te doen, hebben de eerste voornaam (voluit volgens paspoort), achternaam, geslacht en geboortedata van de deelnemers nodig. Van de hoofdboeker ook het adres, e-mail en telefoonnummer(s). Vervolgens wordt uw vlucht vastgezet en wordt de reis ingeboekt via onze partners in Azië. Is de reis eenmaal rond, dan ontvangt u onze officiële bevestiging per post en/of e-mail. Zit er onverhoopt een hotel vol, dan overleggen we het alternatief eerst met u, vóórdat het geboekt wordt. Zo weet u altijd van te voren dat u in een hotel van uw keuze zult verblijven. Ook dat behoort tot de extra service van Original Asia!

 

Waar moet ik aan denken bij het boeken?

Allereerst is voor vrijwel iedere bestemming van belang dat uw paspoort nog minimaal 6 maanden geldig is. Daarnaast geldt er voor veel bestemmingen een visumplicht. Informeer tijdig naar de actuele formaliteiten zodat u niet voor verrassingen komt te staan. Uiteraard adviseren we u hier graag bij.

Een tweede punt zijn vaccinaties, inentingen en eventueel maatregelen tegen malaria. Voor steeds meer reizigers geldt dat zij al (een deel van) de benodigde vaccinaties ondergaan hebben. Win daarom tijdig advies bij een travelclinic, de lokale GGD of uw huisarts. Zij kunnen u een persoonlijk en goed afgestemd advies geven op basis van alle belangrijke gegevens, zoals uw vaccinatiegeschiedenis, de gekozen vakantiebestemming en de periode waarin u reist.

 

Hoe verloopt de betaling?

Voor de reizen van Original Asia gelden de reguliere betalingsvoorwaarden. Na ontvangst van de bevestiging voldoet u een aanbetaling van 15% van de reissom. Het restant kunt u tot 6 weken voor vertrek overmaken. Een uitzondering hierop kunnen aanvullende voorwaarden van luchtvaartmaatschappijen of hotels zijn. Sommige ticketaanbiedingen dienen snel betaald te worden en een klein aantal exclusieve hotels stelt ook extra voorwaarden. Mocht dit van toepassing zijn op uw reis, dan hoort u dit uiteraard tijdig van ons.

 

Is mijn betaling veilig?

Original Asia is aangesloten bij de Stichting Garantiefonds Reisgelden (SGR). De SGR garantie houdt in dat u als reiziger verzekerd bent uw vooruitbetaalde geld terug te krijgen in geval de wederpartij door financieel onvermogen de overeengekomen prestatie niet kan nakomen. Indien de overeenkomst ook vervoer omvat en de reiziger op dat moment al op de plaats van bestemming is, dan wordt zorg gedragen voor de terugreis. Kortom, u kunt vertrouwd reserveren. Voor meer informatie kijkt u op de website van het SGR: www.sgr.nl.

Hoe kan ik betalen?

U kunt de betaling overmaken met internetbankieren. De benodigde gegevens vindt u altijd op de bevestiging die u van ons heeft ontvangen. Betalen per credit card is op dit moment niet mogelijk.

 

Wanneer krijg ik mijn reisbescheiden?

Binnen enkele dagen na ontvangst van uw volledige betaling ontvangt u de reisbescheiden per post of e-mail.

 

Kan ik mijn boeking wijzigen of annuleren?

Een wijziging of annulering dient altijd schriftelijk te gebeuren. Stuur ons een  e-mail en we kijken de mogelijkheden voor u na. Hierbij worden onze algemene voorwaarden gehanteerd. Daarnaast moeten we kijken naar de voorwaarden van de betreffende luchtvaartmaatschappij en/of hotels. Over het algemeen geldt dat hoe korter voor vertrek u annuleert of wijzigt, hoe hoger de kosten zijn. Bij ticketaanbiedingen is wijzigen en/of annuleren na betaling en uitgifte van het ticket vaak helemaal niet meer toegestaan.

 

Vliegen

Met welke airline wordt mijn reis gecombineerd?

De eerste stap bij het maken van een reisvoorstel is altijd het zoeken naar een gunstige vlucht op de gewenste data. Bij Original Asia bent u altijd verzekerd van een goede vlucht: zowel qua prijs, als qua service en reistijden. Original Asia werkt samen met alle gerenommeerde luchtvaartmaatschappijen die op onze bestemmingen vliegen. Heeft u speling in uw reisdata, laat het ons dan altijd weten. Soms kan een dagje eerder of later vertrekken ontzettend veel schelen in de kosten en dit kijken we natuurlijk graag voor u na.

Kan ik mijn wensen voor de vlucht doorgeven?

Heeft u aanvullende wensen voor wat betreft de stoel(voorkeur), maaltijden en/of bagage? We horen het graag en bieden dan altijd een stukje extra service. Wilt u graag met één bepaalde airline vliegen, dan horen we het graag en dan nemen we deze mee in uw reisvoorstel.

Hoeveel bagage mag ik meenemen?

De regels voor bagage verschillen per luchtvaartmaatschappij. Normaliter staat het aantal kilo’s dat u mag inchecken op uw ticket. Een uitzondering hierop is de KLM, die met het one-piece-systeem werkt. Dit betekent dat iedere reiziger 1 stuks bagage mag inchecken. Kijk voor de actuele regels voor bagage en handbagage altijd op de website van de betreffende luchtvaartmaatschappij.

Mag ik extra (sport)bagage meenemen?

Gaat u duiken, golfen, surfen of neemt u een fiets mee? Dan is het altijd goed opletten welke luchtvaartmaatschappij u boekt. De regelgeving varieert enorm, maar er zijn nog altijd luchtvaartmaatschappijen die gratis extra bagage voor bovengenoemde sporten toestaan. Informeer naar de mogelijkheden en we kijken het graag voor u na.

Hoe laat moet ik inchecken?

Wij adviseren altijd 3 uur vóór vertrek aanwezig te zijn. Dan heeft u wat speling voor het geval het verkeer tegen zou zitten én u kunt als een van de eerste passagiers inchecken. De airline kan dan beter rekening houden met uw wensen en vragen, zoals bijvoorbeeld waar u wilt zitten in het toestel.

 

Op reis

Waar kan ik op terugvallen als ik op reis ben?

Ook wanneer u eenmaal op reis bent, staan we voor u klaar! Via telefoon, e-mail en de kantoren en noodnummers van onze partners in Azië bent u altijd verzekerd van service, advies en hulp bij noodgevallen. Dit kan van alles zijn: van een eenvoudige kamerwijziging of het bijboeken van een excursie tot een probleem of klacht of een ziekenhuisopname wanneer u ziek zou worden. Zou u eerder naar huis moeten vanwege een noodgeval, dan staat het kantoor ter plaatse klaar om u te begeleiden bij het omboeken van de vlucht. Maar ook voor leukere zaken als een restauranttip of het bijboeken van een excursie kunt u natuurlijk bij hen aankloppen.

Hoe zit het met in- en uitchecken bij de hotels?

In Azië geldt vrijwel altijd dat u vanaf 13.00 kunt inchecken en dat u op de laatste dag uiterlijk om 12.00 uitgecheckt dient te zijn. Komt u eerder aan op de plaats van de bestemming, dan zal het hotel u eerder op de kamer toelaten voor zover er plaats is. Hetzelfde geldt voor het uitchecken. Vertrekt u pas laat in de avond, dan is het vaak prettig de kamer nog even aan te houden. U kunt dit ter plaatse bij de receptie regelen. U bent dan wel afhankelijk of er nog plaats in het hotel en het hotel kan er eventueel kosten voor in rekening brengen. Wilt u een gegarandeerde early check-in of late check-out, dan dient u dit bij het boeken door te geven. De hotels brengen hiervoor kosten in rekening, maar u bent dan wel verzekerd van uw kamer.

 

Welk rijbewijs heb ik nodig?

Gaat u zelf rijden, dan is een internationaal rijbewijs vaak verplicht en sowieso altijd aan te raden. Zo is het voor Maleisië, een land waar u makkelijk zelf kunt rijden, niet verplicht, maar gezien de mogelijke taalproblemen, raden we toch aan een internationaal rijbewijs mee te nemen.

 

Heb ik een verzekering nodig?

Bij verre reizen is het altijd verstandig goed verzekerd op reis te gaan. Met een reisverzekering bent u gedekt tegen onder meer schade of diefstal van uw bagage en de kosten die u moet maken als u wegens een noodgeval eerder naar huis zou moeten. Heeft u al een doorlopende reisverzekering, controleer dan of deze werelddekking biedt. Zo niet, dan kunt u de verzekering aan laten passen. Vergeet ook niet het noodnummer van uw verzekering mee te nemen op reis.

Een tweede verzekering die van belang is, is de annuleringsverzekering. Deze dekt de kosten die u moet maken wanneer u uw reis al voor vertrek of op reis zou moeten annuleren. De redenen die gedekt worden betreffen onder andere ziekte of sterfgeval in eerste- en tweedegraads familie, verhuizing en ontslag.

 

Wat doe ik als ik een probleem of klacht heb?

Original Asia biedt complete reizen aan die tot in de puntjes zijn verzorgd. Ondanks alle zorgvuldigheid zit een ongeluk in een klein hoekje en kan het gebeuren dat iets niet naar wens verloopt. In zo’n geval streven wij er naar het probleem direct, ter plaatse op te lossen, zodat u optimaal van uw vakantie kunt genieten. Problemen of klachten dient u daarom altijd direct en ter plaatse te melden bij de uitvoerende partner. De contactgegevens hiervan vindt u altijd terug in uw reisbescheiden. Problemen of klachten die achteraf worden aangekaart, maar niet ter plaatse zijn gemeld, kunnen niet in behandeling worden genomen.