Contact

Uw droomreis ontwerpen we in overleg met u. Stel ons gerust al uw vragen!

085 760 47 00
reizen@originalasia.nl

Wij zijn telefonisch bereikbaar van ma-vrij van 09.00-17.00u.

Liever contact in de avonduren of het weekend?
Laat het ons weten en we maken dan graag een belafspraak.

Belafspraak inplannen

Familie Van Dalen naar Sumatra, Bali en de Gili Eilanden

Indonesië juli 2023, Sumatra, Bali en Gili Air

Met 2 gezinnen, 4 volwassenen en 4 kinderen (13 en 15 jaar), totaal 8 mensen.

Na een lange vlucht van in totaal 16,5 uur met een tussenstop in Jakarta kwamen we aan op het vliegveld op Sumatra. Daar stond de chauffeur ons op te wachten om met het busje ons naar Medan te brengen.

In ons hotel kregen wij de envelop met de planning van die week op Sumatra.

De volgende ochtend heeft dezelfde chauffeur ons naar Bukit Lawang gebracht. Daar kregen we voor de twee dagen een gids toegewezen, Sutriss. Echt een topper! Met hem sprak je de dag door en op welke tijdstippen we waar werden verwacht.

Op dag 1 de fietstocht( een aanrader) en op dag 2 de jungletocht en terug via tubing. Heel gaaf!

Vervolgens gingen we per jeep naar Tankahan. Echt een must, want de wegen waren speciaal gemaakt voor de jeeps. Onderweg nog gestopt bij een school. Dit hebben we wel echt zelf moeten bespreken met de chauffeurs.

Bij het hotel(huisjes, primitief, maar geweldig om een nachtje mee te maken. Heel goed eten!, geen WiFi) kregen we weer informatie over de volgende dag.

De volgende dag zijn we via de olifanten en tubing weer met een busje( hobbelweg, complete massage😉) naar Medan gebracht. De volgende dag via Medan naar het vliegveld gebracht. Ook dit was weer goed geregeld.

Wat een geweldig eiland is Sumatra. Verschrikkelijk aardige mensen, heerlijk en goedkoop eten(€60,- voor 8 personen voor een diner), WiFi bij de hotels en een fantastische natuur. Echt een aanrader!

Via een tussenstop in Jakarta zijn we naar Bali gevlogen. Ook daar stond de chauffeur ons op te wachten. We zijn naar ons hotel gebracht en kregen een envelop met de planning op Bali en op Gili Air. Alles wederom perfect geregeld. We hebben 3 dagen een hele aardige en fijne Nederlands sprekende gids bij ons gehad en dat was wel lekker.

Via Ubut( 2 vrije dagen, een dag een gids,  zelf dingen geregeld o.a raften, Bali swing, shoppen en een barong dans) naar Lovina gereden (dolfijnen gespot en gesnorkeld, snorkelen zelf geregeld op het strand) en onderweg mooie dingen gezien, zoals o.a. de schitterende rijstvelden.

Via Lovina zijn we naar Amed gereden, ook een mooie tocht met verschillende mooie toeristische bezienswaardigheden.

In Amed hebben we het even rustig aan gedaan. Lekker hangen rond het zwembad. Was ook nodig voor onze kinderen.

De volgende dag met de boot naar Gili. Een aardig pittige tocht van 1,5 uur.

Gili was voor ons en onze kinderen heerlijk. Lekker aan zee, beetje zonnen, zwemmen, snorkelen en een dagje fietsen gehuurd. Een heerlijke beachvibe met veel duikmogelijkheden. Wederom hele aardige mensen en lekker eten. De snorkeltocht is erg leuk om te doen.

Na 5 dagen zijn we weer naar Bali gevaren( 2,5 uur) om af te sluiten in Changgu. Ook hier was de transfer naar ons hotel weer perfect geregeld.

Na 2 dagen relaxen, surfen, bodyboarden en winkelen zijn we weer opgehaald en naar het vliegveld gebracht.

De fantastische reis zit er alweer op.

De perfecte volgorde van de reis. Starten op het mooie, goedkope en veel minder toeristische Sumatra. Mooie accommodaties (zonder airco, met een ventilator). Vervolgens  naar de mooie, luxe hotels en veel toeristen op Bali en Gili, waar de prijzen van het eten ook iets duurder zijn ivm Sumatra (ongeveer €90,-/€100,- voor 8 personen).

Al met al een echte aanrader.

We hebben niks kunnen bedenken wat beter had gemoeten. Dus een dik compliment voor de organisatie!

We zijn nog steeds flink aan het nagenieten en…..gelukkig hebben we de foto’s nog!!